Thursday, April 5, 2012

Lagi Sebab Kenapa Saya Belum Pakai Smart Phone


seorang mangkuk di taiwan yang dirahsiakan namanya telah kehilangan jari telunjuk akibat main game di smart phone sampai tak ingat dunia. hilang jari telunjuknya dalam erti kata ia takkan dapat diguna lagi disebabkan sendi jarinya lemah dan tak dapat digerakkan. jarinya sakit setiap kali digerakkan dan fisioterapi selama 5 bulan pun tak dapek nak sembuhkan sakit tersebut. dan khabarnya beliau telah bertobat untuk tidak main game di henponnya lagi.

lagi sebab kenapa saya belum berniat untuk memiliki smart phone, selain dari sebab utama untuk tidak membiarkan phone saya lebih smart dari saya.

(mintak maaf, tulisan bahasa melayu saya agak celaka hari ini.)

laporan asal dari The Star.

No comments:

Post a Comment

kalau rasa menyusahkan jangan komen ;)