Saturday, September 8, 2012

Tiada Pertambahan Jumlah Hantu Pada Musim Perayaan Hantu Lapar


menurut miss chow dari Penang, jumlah hantu yang merayau-rayau pada musim perayaan hantu lapar (hungry ghost month festival) adalah sama sahaja dengan bulan-bulan yang lain. menurut beliau yang mengaku boleh melihat hantu, orang ramai tidak perlu risau dan takut kerana tiada pertambahan luar biasa kepada jumlah hantu pada bulan tersebut.

menurut miss chow lagi, hantu tersebut biasanya tidak mengganggu manusia jika mereka dibiarkan bersendirian. hantu tersebut akan beratur untuk mengambil makanan yang disediakan oleh manusia. tetapi mereka tidak boleh makan secara fizikal, hanya boleh mengambil bau sahaja seperti nasib yang menimpa abdul wahub dalam cerita 3 abdul.

sepatutnya awal-awal dulu miss chow ini dijemput oleh uncle seekers untuk tampil dalam rancangan seekers bersama pengacara cun rebecca nur islam yang tidak bertudung walaupun nama beliau mengandungi kalimah islam.

berita asal dari akhbar the star.

1 comment:

  1. hantu pun pandai beratur nok ambik makanan... ado displin yg tinggi. baguss.... syabas hantu2 di malaysia, harap di kekalkan kecemerlangan anda untuk tidak potong "que"/ nanti obinna marah....

    ReplyDelete

kalau rasa menyusahkan jangan komen ;)