Thursday, January 26, 2012

Everyday Carry.Com.. Blog Yang Sempoi

blog Everyday Carry ni telah di awardkan sebagai salah satu blog dalam The 10 Most Unique Blogs of 2011. Sebenanya ia bukan saja unik, malah dikategorikan sebagai pelik. Ianya unik dan pelik sebab blog ni adalah satu tempat untuk orang berkongsi gambar barang-barang yang mereka bawak dalam poket mereka setiap hari.

selepas belek entri dan gambar-gambar dalam blog ni, aku rasa orang-orang yang submit gambar tersebut lagi pelik. aku tak pernah terpikir ada orang bawak pisau lipat, lampu suluh dan pistol dalam poket mereka waktu pegi keje. and all these craps are not cheap! penah jumpa pisau lipat harga rm1500?

and this everyday carry (EDC) thing dah jadi macam satu sub-culture di dunia sebelah barat. some people are now seriously concerned about the things they carry. bukan setakat wallet dan henpon. mereka akan pastikan gadget-gadget tertentu berada dalam poket atau beg mereka sepanjang masa, bersedia untuk menghadapi apa-apa situasi yang mereka hadapi.

apa yang membuatkan blog ini menarik untuk dibaca ialah disebabkan semua contents datang dari readers submission yang pelbagai. kalau anda rasa apa yang ada dalam poket anda adalah barang-barang yang menarik untuk dipertontonkan, just snap a photo dan submit dekat blog ni. satu dunia boleh tengok. tapi so far, takde lagi orang bawak kondom dalam poket mereka..

cekidaut..








No comments:

Post a Comment

kalau rasa menyusahkan jangan komen ;)